loading...
وب سایت آموزشی و تفریحی
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 341 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

شبگرد : طلوع تاریکی

بر هیچ کس پوشیده نیست که صنعت گیم در ایران یک صنعت نو پا می باشد، به طوری که اگر نگاه کوتاهی بر تاریخچه ی بازی سازی در ایران بیندازیم درمیابیم که تنها چیزی حدود ۵ یا ۶ سال بیشتر از زمان تولد این صنعت عظیم در ایران نمی گذرد. در این بین خیلی از بازی های ایرانی سعی بر این داشته اند که تنها خود را به برخی از استاندارد های جهانی برسانند و یا خود را به این استاندارد ها نزدیک کنند! اما همین امر منجر به این شده است که ما کمتر شاهد خلاقیت و نو آوری باشیم و بعضا با عناوینی کاملا تقلیدی و ضعیف رو به رو بوده ایم. اما بازی ایرانی ” شبگرد : طلوع تاریکی ” که اولین تجربه ی رسمی استدیو ” Pardis Game  ”  نیز می باشد از همان ابتدا سعی بر این داشت تا از این موضوعات کلیشه ای حتی برای اندکی هم که شده فاصله بگیرد و سعی کند در کنار ارایه ی داستانی جذاب و در گیر کنند، بر خلاف جمع کسیری از عناوین داخلی دست بر نو آوری و خلاقیت بزند. که تا به اینجا و اینطور که هویدا است استویو ” Pardis Game ” توانسته است تا مقدار زیادی به اهداف خود نزدیک شود و حتی در اندک مواردی گام را از آنها فراتر نهد، البته این سخنان  در باره ی این عنوان به هیچ وجه حشو و بیهوده نیست زیرا حظور این عنوان در نمایشگاه های بزرگی همچون E3 2013 و گیمز کام ۲۰۱۳  خود مهر تاییدی بر این مدعاست.

 

شبگرد

نام بازی : شبگرد : طلوع تاریکی

سازنده : استدیو پردیس گیم

سبک : Shooter

تاریخ انتشار : تیر ماه ۹۳

پلتفرم ها : PC  / IOS

عنوان شبگرد در زمره ی معدود عناوینی است که با ارایه ی یک داستان در گیر کننده و پرکشش در کنار ایجاد برخی صحنه ی های سینمایی و روانشناسانه پا در عرصه ی دنیای گیم نهاده است. عنوان شبگرد حول محور شخصیت اصلی بازی یعنی ” شبگرد ” رغم خواهد خورد؛ مردی که همچون سوپر قهرمان هایی مانند بتمن، سوپر من، اسپایدرمن و… نیست بلکه مردی است از جنس مردم. فردی که تا چندی پیش همانند من و تو زندگی روزمره و آرام خود را سپری می کرد، اما پس از واقعه ی هولناک چهره ی او دچار آسیب می شود و او در این حادثه بخشی از صورت خود را از دست می دهد و به ناچار و برای فرار از درد و رنج هایش به اجبار به تاریکی ها پناه می برد. همانطور که معلوم است در ابتدا داستان حول زندگی شخصی او رغم می خود ولی در ادامه، و پس از آن حادثه  زندگی او به کلی تغییر می کند و خط مشقی تازه می بابد. مردی که اینک تنها برای او گذشته اش باقی مانده است، گذشته ای تلخ که سعی دارد با بهره گیری از آن آینده ای آرام بخش تر برای خود رقم بزند، و همین امر کافیست تا شبگرد خود را به دست سرنوشت بسپارد و یک تنه به قلب تاریکی ها هجوم ببرد و به کابوسی برای خلافکاران شهرش بدل شود. همچنین یکی دیگر از نقاط روشن داستان پردازی بازی این است که تا حد ممکن از قهرمان سازی در بازی پرهیز شده و بیشتر سعی شده است که بازیبازها شبگرد را فردی خاکستر قلم داد کنند فردی که همچون سایرین بری از خطا و اشکال نیست، البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که عنوان شبگرد نیز قهرمانی دارد اما قهرمانش خالی از مشکل و خطا نیست. در واقع بنا بر آنچه که دیده و شنیده ایم شبگرد فردی معمولی است و تنها به فکر مردم و گذشته ی خویش است ولی در ادامه و با پیشروی در داستان  رفته رفته مرد تنهای قصه ی ما تصمیم بر فدا کردن خود در راه مردم می گیرد و اینجاست که علارقم میل باطنی او به یک قرمان تبدیل می شود قهرمانی از جنس مردم. همچنین در داستان بازی شبگرد کارکتر های اصلی و تاثیر گذار منفی و مثبتی وجود دارند که مهم ترین آنها فردی با نام ” سهراب جم ” می باشد که یک هنرمند در عرصه ی تاتر بوده اما بر اثر سانحه ای دچار برخی اختلالات روانی می شود و به نوعی به عنوان دشمن اصلی شبگرد می توان از او یاد کرد. ( در ادامه بیشتر به او خواهیم پرداخت). همچنین در باره ی  داستان و شخصیت های آن باید این نکته را نیز دانست که فرد یا افرادی طبق گفته های سازندگان به شبگرد در راه محقق ساختن اهدافش یاری می رسانند و نقش هایی را برعهده می گیرند اما با این وجود نمی توان از آنها به عنوان یک یار کمکی برای شبگرد یاد کرد. حال در اینجا  و به منظورآشنایی بیشتر با داستان مروری بر زندگی شخصیت های بازی خواهیم انداخت:

14

۱-   شبگرد :  فردی که قهرمان (!) و شخصیت اصلی بازی می باشد و طی حادثه ای عجیب صورتش دچار آسیب شده است و همین امر باعث بیزاری او حتی از خودش شده است. او شخصیتی با چهره ای پوشده و آرام و در عین حال کم حرف می باشد که به کابوسی برای خلافکاران شهر تبدیل شده است، همچنین بنا بر برخی اخبار شبگرد بعد از وقوع حادثه ی یاد شده تا حدودی دچار افسردگی شده است و با پناه بردن به تاریکی خود را به دست تقدیر و سرنوشت سپرده است…

شهراب جم

۲-   سهراب جم : او مردی ۴۵ ساله و فاغ التحصیل از دانشگاه هنر می باشد که؛ در ابتدا به آموزش تخصصی ویالون به کار آموزان مبتدی می پرداخته است ولی پس از مدتی و بنا بر علایق شخصی وارد عرصه ی تاتر شد، و توانست با چند اجرای موفق توانایی های خود را اثبات کند. آخرین اثر او با نام ” نوشته ای بر روی تابوتم ” بسیار موفق ظاهر می شود که همین امر منجر به این شده که سهراب جم به شخصیتی محبوب در میان مردم تبدیل شود. اما قصه به اینجا ختم نشده و همین محبوبیت سهراب جم برای او دردسر ساز می شود، مثلا در طی یکی از این اتفاقات پس از درگیری با چند تن از دشمنانش  براثر آتش سوزی در صحنه ی نمایش صورت او کمی دچار آسیب می شود اما او بیکار ننشسته و پس از شناسایی کامل آن افراد آنها را از صحنه ی هستی محو می کند. او پس از این اتفاق دچار نوعی بیماری روحی و روانی می شود و مدتی نیز در آسایشگاه روانی تحت مراقبت قرار می گیرد، و درست در همینجاست که مشخص می شود بیماری روانی او در واقع ریشه در گذشته ی او دارد زیرا؛ او قبلا و در سن ۲۴ سالگی دچار اسکیزوفرنی می شود اما با مصرف مقداری دارو کمی از التهاب بیماری اش می کاهد و بار دیگر پا در جامعه می نهد. البته از آن زمان تا کنون او روز به روز مخوف تر و سر سخت تر می شود تا …

رادمنش

۳- پژمان راد منش:

پژمان راد منش یک افسر پلیس ۳۵ ساله می باشد. او مدرس و کارشناس جرم شناسی بوده و پس از پایان تحصیلاتش به پلیس پیوست و در دایره ی جنایی مشغول به کار گردید. همچنین او با پشتکار فراوان و با دارا بودن تیز هوشی لازم توانست همه چیز را تغییر دهد و در کمترین زمان ممکن به جایگاهیی رفیع در اداره ی پلیس برسد.

شفیق

۴- فرامرز شفیق :

او مردی ۵۴ ساله است و لیسانس حقوق دارد. او ابتدا و در سن ۳۲ سالگی وارد باند های خرده فروشی مواد مخدر شد و به دلیل وارد بودن به اصول حقوقی و کمک به این باند ها در این عمور به سرعت به شخصیتی محبوب در بین باند های مواد بدل گشت.البته همین امر منجر به  شناسی هرچه بیشتر و بهتر او نزد پلیس می شود.

داریافر

۵- فرهاد آریافر : او فردی  ۴۵ ساله می باشد که تحصیلات خود را ۲۷ سالگی در دانشگاه افسری به پایان رساند و در ادامه در اداره ی پلیس مشغول به کار شد. همچنین او به دلیل استعداد ها و توانایی اش به سرعت به مقام سرهنگی دست یافت و وظیفه ی نابودی باندهای مافیایی و مواد مخدر نیز تا حدودی به او سپرده می شود. آریا فر بار ها در طی این مدت مورد سوقصد از جانب این گروه های خلافکار قرار می گیرد اما او با خوش اقبالی تمام از این حوادث جان سالم به در می برد تا…

مهرگان

۶- دکتر مهرگان : دکتر داریوش مهرگان  فارق التحصیل در رشته های روان پزشکی و فلسفه، که در هردو رشته ی دانشگاهی اش جز بهترین ها می باشد. دکتر مهرگان  به نوعی روان پزشکی را با فلسفه ترکیب کرده و روش جدیدی را برای درمان مریضانش پیدا می کند. همچنین او در اکثر کار هایش موفق ظاهر می شود تا اینکه با موردی عجیب و بیماری نادر برخورد می کند که همین امر باعث به چالش کشیده شده اعتبار و شهرت او می شود.

روح تاریک مترو

۷- روح تاریک مترو :  شخصیتی که اطلاعات منتشر شده درباره اش همانند اسمش تاریک می باشد! زیرا تاکنون اطلاعات خاصی از او منتشر نشده است و سازندگان در باره ی او گفته اند که لقب ” روح تاریک مترو ” را مردم به او داه اند و ماهیت وجودی او تا حدودی همچون اسمش تاریک می باشد.

۸- برادران ماسک دار:  این چهار برادر که تنها چندی پس از، ازدست دادن خانواده یشان برای برطرف کردن نیاز های خود به اجبار مجبور به کار در یک سیرک آن هم تنها برای یک وعده قضا می شوند! البته داستان به اینجا ختم نشده و این چهار برادر مخوف با کشتن مسوول سیرک از آنجا می گریزند و به دامان شهر پناه می برند…..

shabgard_gameplay_screenshot7-450x252

بر خاسته از تاریکی :

عنوان شبگرد این طور که پیداست بیشتر تمرکز خود را بر رسیدن به استاندارد های سبک شوتر قرار داده است و سعی کرده تا حد ممکن خود را به یک عنوان شوتر سوم شخص درجه یک نزدیک کند. امروزه دیگر امر کاور گیری در بازی های سوم شخص به یک موضوع الزامی و واجب بدل شده است، به همین دلیل شما در عنوان شبگرد نیز از این توانایی بر خوردارید و می توانید در زمان کاور گیری با فشردن  کلیدی به کاور دیگر رفته و شروع به تیر اندازی کنید. یکی دیگر از نکات مثبت بازی تنوع سلاح های بازی می باشد که همین موضوع منجر به بهبود یافتن بخش Gunplay بازی شده و این طور که پیداست این بخش نیز از تنوع خوبی برخوردار است. همچنین برای شخصیت شبگرد دو مکانیسم جالب در نظر گرفته شده است که یکی از انها بهره گیری سیستم مارک کردن می باشد. همچنین  سازندگان بیان کرده اند که این مکانیسم از بازی  HITMAN : Absoultion الگو گرفته است و شما برای بهره گیری از آن تنها کافی است کلید ” Q ” را فشار دهید و هدف مورد نظر را انتخاب کنید. هوش مصنوعی دشمنان نیز چندان ضعیف کار نشده است به نحوی که این طور که پیداست هوش مصنوعی دشمنان دارای چند هایپ مختلف می باشد و علاوه بر آن محیطی که در آن حظور دارید و نوع بازی کردن شما بر رفتار هوش مصنوعی تاثیر گذار است. هم چنین اعلام شده که برای اینکه بازیباز بیشتر به چالش کشیده شود برای دشمنان کار گروهی نیز تعریف شده است، برای مثال آنها این قابلیت را دارند تا یکدیگر را کاور کنند و شما را به دردسر بیندازند. همچنین یکی دیگر از نکلت به نظر مطلوب بخش گیم پلی و جود چند باس فایت اصلی فرعی در بازی می باشد که وجود این امر در کنار سیستم کلید زنی تا حدودی جذاب! به هرچه بهتر رقم خوردن بازی کمک شایانی کرده است. همانطور که ملاحضه می کنید گیم پلی بازی خلاقیت چندانی را در بر نداشته و تنها در آن سعی شده است تا با رعایت اصول انگیزه ی به اتمام رسانن بازی را در بازیباز زنده نگه داشته شود.

 درخشش تاریکی : 

عنوان شبگرد توسط موتور UDK توسعه داده می شود. UDK در واقع نسخه ی رایگان Unreal Engine می باشد، موتوری که بدون شک محدودیت هایی را پیش روی سازندگان قرار می دهد. اما اینطور که پیداست توسعه دهندگان این عنوان توانسته اند به خوبی با این مشکلات کنار بیایند و گرافیکی تقریبا چشم نواز و خوب را خلق کنند. همچنین در بازی محیط های زیاد و صد البته متفاوتی حظور دارند که به نظر هر یک از این محیط ها ویژگی های خاص خود را دارند، البته تاکنون سازندگان صحبت های زیادی در باره ی این محیط ها و چگونگی آنها  بیان نکرده است و تنها به معرفی تقریبی مترو و سالن تاتر  بسنده کرده اند. در بازی شبگرد طبق اخبار منتشره چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ انیمیشن وجود دارد که بیشتر آنها با استفاده از تکنولوژی  Motion Capture تهیه شده اند؛ که همین امر به هرچه طبیعی تر شدن بازی کمک شایانی کرده است. به طور کلی با توجه به دمو ها و ویدیو های منتشر شده نور پردازی و کیفیت بافت ها نیز با توجه به اینکه بیشتر صحنه های بازی در تاریکی رقم می خورد در سطح مطلوبی قرار دارد. البته این بدین معنا نیست که نور پردازی ها و بافت ها بدون اشکال می باشند بلکه خرده مشکلاتی نیز بارها مشاهده شده است ولی این اشکالات به گونه ای نیستند که مخاطب را از ادامه ی بازی نا امید کنند. مدل و آراستگی ظاهری شخصیت های موجود در بازی نیز خوب از آب در آمده است و بدون شک اکثر بازیبازان را راضی نگه می دارد.

شبگرد 22

از نسخه ی IOS چه خبر؟ :

همانطور که در جریان هستید عنوان شبگرد : طلوع تاریکی علاوه بر PC برای سیستم عامل IOS نیز روانه بازار خواهد شد. البته تفاوت هایی بین این دو نسخه وجود دارد، و طبق اطلاعات منتشر شده این دو نسخه علاوه بر وسعت محیط ها در رقم خوردن داستان و گیم پلی نیز با هم متفاوت بوده اما این موضوع باعث افت کیفیت در نسخه ی IOS نشده و سازندگان سعی کرده اند تا بهترین تجربه ی ممکن را بر روی این سیستم عامل برای بازیباز ها با ارمغان بیاورند.

کلام آخر :

در پایان باید گفت عنوان شبگرد : طلوع تاریکی را می توان جز بهترین و استاندارد ترین عناوین ایرانی موجود در بازار و در دست ساخت دانست، زیرا این عنوان با بهره گیری از گیم پلی  سرگرم کننده به همراه صدا گذاری در خور توجه و یک داستان گیرا پتانسیل تبدیل شدن به یک عنوانی جهان و موفق را دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود , دانلود بازی , دانلود آهنگ , دانلود فیلم , آموزشگاه , آموزش خیاطی , آموزش کاردستی , فیفا15 , فیفا , فیفا , fifa , fifa15 , pes , pes2015 , 2015 , pes15 , fifa15 , fifa2015 , چتروم , چت , چت گاه , بهترین سایت آموزشی , آموزشگاه بازی , آموزش ساخت سایت , هاست , دامنه , خرید پستی بازی FIFA 15 , خرید پستی , فروشگاه , عکس , سکسی , آهنگ , موزیک , فیلم سکسی , دانلود فیلم سکسی , دانلود سکس , دانلود عکس سکسی , کلش اف کلنز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد سایت راضی هستید یا خیر ؟
    کانال ما در آپارات

    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1549
  • کل نظرات : 182
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 165
  • آی پی امروز : 189
  • آی پی دیروز : 383
  • بازدید امروز : 1,842
  • باردید دیروز : 3,361
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19,619
  • بازدید ماه : 32,671
  • بازدید سال : 266,820
  • بازدید کلی : 1,579,944