معرفی اولین پردازنده با قابلیت پشتبانی کامل از DirectX 12 توسط Intel
چند روز قبل شایعاتی در رابطه با نسل جدید پردازندهای شرکت اینتل با عنوان Skylake-S با قابلیت پشتبانی از DX12 منتشر شد. البته آن زمان دقیقا مشخص نبود که آیا این پردازنده تنها از رابط برنامهنویسی DX12 پشتیبانی می کند یا به صورت کامل تمامی سطح های سخت افزاری DX12 را پوشش خواهد داد. همانطور که انتظار می رفت، لحظاتی قبل Intel در جریان مراسم IDF 14 به صورت رسمی تایید کرد که این پردازنده اولین تراشه ای است که به صورت کامل از DX12 پشتبانی خواهد کرد.
DX12 نیازی به معرفی ندارد. به لطف بازاریابی و تبلیغات انجام شده، این رابط برنامه نویسی (API) در کنار Mantle، مورد انتظار ترین API حال حاضر به حساب می آید. با این حال، اگر چه که تا به اینجای کار در تریلر ها، چارت ها و موارد دیگر با عملکرد این API آشنایی داریم، هنوز در انتظار رونمایی از تراشه سخت افزاری ای هستیم که به صورت کامل از آن پشتبانی کند. در حالی که تمامی افکار به سوی کارت گرافیک های آینده Nvidia و معماری Maxwell بعنوان اولین تراشه سخت افزاری با پشتبانی کامل از DX12 جلب شده بود، این افتخار به اینتل رسید.
همانطور که اشاره شد پردازنده های Skylake-S شرکت اینتل یکی از اولین تراشه هایی است که تایید شده به صورت کامل از DirectX 12 پشتبانی خواهد کرد، به احتمال زیاد کارت گرافیک های معماری Maxwell شرکت انویدیا نیز با پشتبانی کامل از این API همراه خواهتد بود. لازم به ذکر است که ممکن است دستگاه هایی را با برچسب های پشتبانی از DirectX12 مشاهده کنید اما این عامل تنها نشان دهنده پشتبانی از DX12 API است. ویژگی های حقیقی Direct3D مرحله 12_0 چیزی است که ما پس از این مشاهده خواهیم کرد. کارت گرافیک ها و دستگاه هایی که از DX12 به صورت سخت افزاری پشتبانی نمی کنند، در واقع پوشش دهنده نسخه های 11، 11_1 و یا 11_2 این API هستند. اگر به تصویری بالا (که توسط اینتل منتشر شده) نگاهی بیندازید، مطلع خواهید شد که توسط این شرکت ذکر شده "نسل جدید پردازند های اینتل" به معنای Skylake و ورژن های بالاتر.